Logo Universiteit Utrecht

Utrecht Challenging Extremism Project

Blog

Dare to be Grey

Nu de finale van de Peer 2 Peer competitie met rasse schreden nadert, zijn een groot deel van de pijlen op ons kantoortje daarop gericht. Een goed resultaat in Washington is belangrijk voor ons, niet in de minste plaats omdat de te winnen geldprijs het voortbestaan van Dare to be Grey een stuk  makkelijker zou maken. Het einde van de competitie betekent immers niet het einde van Dare to be Grey, hebben we besloten, ongeacht of we in de Verenigde Staten een goed resultaat behalen.

Om de duurzaamheid van de campagne te garanderen zijn wel wat aanpassingen nodig in het concept; al was het maar om het simpele feit dat een deel van de studenten in het aankomend collegejaar geen tijd meer heeft om een functie bij Dare to be Grey te vervullen. Onder de studenten die het project willen voortzetten lijkt er een voorzichtige consensus te zijn; de Facebook-campagne zetten we voort, maar onze eigen content zullen we sporadischer gaan produceren. In plaats daarvan proberen we onze social media nog meer tot een platform voor discussie te maken, zodat bezoekers met elkaar in debat kunnen gaan. Daarbij verleggen we onze aandacht meer naar offline activiteiten om Dare to be Grey niet alleen op social media een plek te geven, maar ook in de maatschappij nadrukkelijker aanwezig te laten zijn. En laten we het scholenproject Generation Grey niet vergeten. Generation Grey is één van de belangrijkere pijlers in de verduurzaming van Dare to be Grey. In twee eerdere blogs is te lezen hoe het met de voortgang daarvan staat.

Over de rechtsvorm van deze organisatie wordt nog volop nagedacht, net zo als over de financiële middelen om onze doelen te bewerkstelligen. Maar één ding is zeker; Dare to be Grey is here to stay.

dtbg

U moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen plaatsen